26 kwietnia, 2013

Gourdlight

Temat światła w architekturze i wystroju wnętrz nigdy się nie wyczerpie. Zawsze się odkryje coś nowego i niezwykłego. Niekończąca się gra światła i cienia...

Co się kryje pod pojęciem Gourdlight? O tym można sobie poczytać na innych portalach. My postanowiliśmy zapytać o to samego autora :-) 




yv | Skąd pomysł/natchnienie na takie oryginalne lampy?
GD | Pierwsza lampa została zrobiona dla mojej dziewczyny, która zobaczyła podobną w restauracji, postanowiłem więc wykonać taką lampę sam na prezent dla niej. Była to lampa a’la Sphinx, z dużą ilością szklanych koralików. Lampę wykonywałem zwykłą wiertarką więc praca nad wierceniem takiej ilości otworów była dość ciężka. Potem natknąłem się na forum poświęcone właśnie tym owocom i rzeczom z nich wykonanym- tam znalazłem dużo informacji na temat sprzętu i metod wykonywania lamp.




- Co znaczą wzory lamp?
Wzory lamp to głównie moje pomysły lub elementy grafik zaczerpnięte z sieci, które  składam w jedną całość. Myślę, że nie mają większego znaczenia- staram się aby dobrze się komponowały na tykwie jako całość. 




- Jaki są priorytety podczas projektowania - wzór lampy czy efekty świetle?
Aktualnie pracuję na tykwach o małych rozmiarach i kształcie, który uniemożliwia mi dokładne przewidzenie jak dany efekt świetlny będzie wyglądał. Bardziej koncentruje się na wyglądzie zewnętrznym lampy, choć w planach mam pracę na tykwach w kształcie kuli, gdzie bardziej można skupić się na świetle.



- Prezentowane lampy są stojące - czy są w kolekcji lampy wiszące?
Aktualnie z lamp na sprzedaż, które wykonałem jest jedna lampa wisząca, która tworzy zestaw z małą lampką stojącą.





- Czy każdy wzór opracowuje Pan indywidualnie czy może zdarzają się egzemplarze bliźniacze?
Każda lampa posiada i będzie posiadać inny wzór- to w połączeniu z kształtem owocu, który ukształtowała natura nadaje jej unikatowość. Wzory bliźniacze będą pojawiać się jedynie w zestawach lamp ( stojąca+ wisząca).




- Z jakich materiałów są wykonane lampy i jak wygląda proces tworzenia?
Głównym elementem lamp jest oczywiście tykwa. Do wykonania używam także drewna, z którego ręcznie rzeźbiona jest podstawa lampy, całość przeważnie wykańczana jest woskowanym sznurkiem jubilerskim.




Cały proces tworzenia lamp posiada kilka etapów. Przeważnie zaczynam od szkicowania wyglądu lamp na kartce, następnie przenoszę szkice na owoc. Cały wzór na tykwie jest grawerowany lub wypalany a następnie malowany. Kolejna część i zarazem najbardziej pracochłonna to frezowanie oraz wiercenie otworów. W każdej mojej lampie jest kilka tysięcy otworów przez, które przedostaje się światło. Są to bardzo małe średnice od 0,6mm do 4mm. Proces tworzenia jednej lampy zajmuje mi ok. 2-3tyg. 



- Gdzie można je kupić?
Lampy wystawione są na sprzedaż na zagranicznym serwisie www.etsy.com/shop/gourdlight  




kontakt: www.facebook.com/gourdlamps
zdjęcie: otrzymane przez Gourdlight

Brak komentarzy: